Produkter

Lotthantering för butik

För dig som jobbar i butik finns flera olika sätt att hantera och administrera Folkspels produkter på.

För att du ska känna dig bekväm i hanteringen av Folkspels produkter har vi tagit fram olika allternativ att välja mellan, så att du kan jobba på det sätt som passar dig bäst. Är du ett ATG-ombud hanteras lotterna via den terminalen. Är du inte ett ATG-ombud kan du välja mellan allternativen nedan.

Skannerkund

Som skannerkund loggar du in på produkter.folkspel.se för att både godkänna dina leveranser, aktiverar lotter, vinstinlöser lotter och returrapporterar dina eventuellt överblivna lotter. Fördelen är att du aldrig betalar för de lotter som du inte aktiverat. Det enda du behöver är en skanner som kan läsa den typer av koder som finns på våra lotter. (Dock ska alla lotter du fått över från din leverans skickas tillbaka för avstämning)

Här kan du läsa mer om funktionerna för skannerkunder!

App-kund

Som App-kund laddar du ner en App i din telefon eller på din läsplatta där du hanterar leveransmottagning, aktivering av lotter, vinstinlösen, samt returrapportering. Fördelen med att vara App-kund är att du inte behöver logga in på Folkspels webbsida och du betalar bara för de lotter du aktiverat. (Dock ska alla lotter du fått över från din leverans skickas tillbaka för avstämning)

Här kan du läsa mer om funktionerna för App-kunder!

Manuell hantering

Vid en manuell hantering loggar du in på Folkspel.se och rapporterar hur många lotter du vill returrapportera genom att fylla i ett formulär. Du får en faktura på alla lotter så länge du inte returraporterat lotterna i tid. (Dock ska alla lotter du fått över från din leverans skickas tillbaka för avstämning)